Het regenachtige noorden - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu Het regenachtige noorden - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu

Het regenachtige noorden

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

11 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hii,

We zijn inmiddels alweer bijna een week op het Noordeneiland en tot dusver is het heel anders dan het zuiden. We kwamen aan in Wellington en gingen daar nog even de stad in. Van wat wij ervan gezien hebben heeft Wellington niet een heel bruisend stadshart. Wel heeft het hele leuke eettentjes en er staat van alles door elkaar heen. Oud, nieuw, zwart of roze alles kan. We moesten wel weer vroeg nar bed, de volgende ochtend ging om half 7 de bus naar Auckland. Helaas een hele dag in de bus. We hadden er een beetje spijt van want als we dat van te voren hadden geweten waren we direct naar Auckland gevlogen. Maar goed, niets aan te doen. We kwamen aan in Auckland en hadden afgesproken met een vriend van Leo. Hij werkt daar en kon ons dus allemaal leuke plekjes laten zien en veel vertellen. Maar de regen zorgde ervoor dat we uiteindelijk toch in een bar terecht kwamen. Alsnog een super leuke avond gehad. Deze bar had zelfs een gratis bowlingbaan, dat zouden ze in NL ook moeten doen!

De dag erna, woensdag, gingen we verder naar het noorden. Naar Paihia, een hippiedorpje. We zaten in een super leuk hostel, wat bijna een soort van mini dorpje was. De sfeer was goed en de bedden waren prima. Met de badkamer in de slaapkamer waren we ook meer dan tevreden. Dat krijg je ook lang niet overal namelijk. Gelukkig klaarde het weer op en konden we zelfs nog even op het strand liggen. Heerlijk om even te kunnen relaxen na al dat snelle gereis. We genoten ernorm van even niks doen en het chillen op het strand en bij het hostel. Opweg naar Paihia kregen we te horen dat we nog een snelheidsboete hadden gekregen vanuit Australië, 190 dollar. We besloten om dus maar even een paar dagen vooruit te koken zodat we het geld konden besparen voor deze boete. We kookten pasta voor zo'n 3 dagen en het was lekker!! Het was dus ook geen straf om dit 3 dagen te eten hahah.

De volgende ochtend konden we zowaar een beetje uitslapen. We hoefden pas om 10 uur uitgecheckt te zijn en de bus vertrok pas om 2 uur. We hadden dus nog de tijd om wat leuks te doen in Paihia. Alleen werkte het weer weer niet mee. Het kwam met bakken uit de hemel. Met onze regenjassen aan wilde we er toch per se op uit. We gingen met de veerboot naar de allereerste hoofdstad van Nieuw Zeeland, Russel. Hier hebben we ook de oudste kerk van NZ gezien en het hotel dat als allereerste een licence kreeg om alcohol te mogen schenken. Dat pronk daar in het restaurant. Maar geen drankje genomen, het was pas 11 uur namelijk en het restaurant was officieel nog niet open. Dan maar een koffie bij de buren ;)
Na een goed uurtje gingen we weer terug, met nog steeds regen. We waren inmiddels allebei doorweekt, want Leo's jas was toch niet waterdicht en ik wilde liever mijn tas beschermen met alle apparatuur erin. Zeiknat kwamen we terug bij het hostel. In eerste instantie hadden we geen zin om ons om te kleden, het was namelijk niet koud, alleen heel erg nat. Vlak voordat we de bus in moesten was ik nog steeds zo nat dat ik toch maar was droogs aantrok en mijn natte jumpsuit besloot uit te hangen in de bus. Het is namelijk erg irritant om natte spullen in je tas op te moeten bergen.

We reden weer terug naar Auckland voor de nacht en we besloten om in een ander hostel dan de vorige keer te verblijven. Was een slechte keus. We lagen op een 8 persoons kamer waar je nog net niet de stank kon snijden. Maar ja, voor 1 nachtje konden we het wel uithouden. Na het eten (weer de pasta) gingen we terug naar de kamer. Op dat moment hadden we allebei even zoiets van; waar zijn we aan begonnen? We zaten op ee stinkkamer, hadden nog steeds natte kleren, het regende, konden niks opzoeken oid omdat er geen wifi was en we wilde ook niet weer de stad in en 10 dollar voor een drankje betalen. Gelukkig konden we er allebei ook wel een beetje om lachen en we konden het ook weer snel relativeren. Je hebt nu eenmaal niet alleen maar hoogtepunten en er zijn dus inderdaad wel eens van die momenten dat het allemaal even stom is.

Gelukkig is er ook niet veel voor nodig om uit dat soort momentjes te komen. De volgende ochtend was dat gevoel namelijk alweer weg toen we met een hele leuke driver naar Hahei gingen. We hadden ook al snel contact met allerlei leuke mensen in de bus en we wisten dat het ondanks de regen een leuke dag zou worden. Hahei staat onder andere bekend om de Hot Water Beach. Er is daar een stukje op het strand waar als je een gat graaft er warm water in komt. Dit komt doordat het allemaal vulkanisch gebied is en daardoor het water dus opgewarmd wordt. Terwijl het regende lagen wij lekker in zo'n warm water gat. Super grappig om te voelen dat het water per 10 centimeter ongeveer kan verschillen van temperatuur.
Die avond was er een BBQ om de groep wat beter te leren kennen. We hadden enorm veel lol met z'n allen en er was ook meteen een klik binnen de groep. Iederen kon wel met elkaar. Des te jammer vonden wij het dat wij de volgende ochtend met een andere bus mee gingen en ons groeppie achter moesten laten. Maar goed, we gingen er positief in.

De driver is weer totaal anders, iets onverantwoordelijker en meer met zn mobiel bezig dan met de weg, maar toch ook wel weer grappig. Nog steeds regende het pijpenstelen en de vraag was zelfs of we wel over de snelweg konden omdat deze misschien overstroomd zou zijn. Als dat niet kon moesten we 2 uur omrijden. We besloten met z'n allen de gok te wagen. De plassen waren soms super diep, maar het ging nog best goed. Totdat we niet verder konden. Een brug was compleet overstroomd en we moesten of wachten dat het zou stoppen met regenen en het water kon zakken of die omweg van inmiddels 3 uur nemen. We wachten een tijdje en na ongeveer 10 minuten mochten we toch over de brug, door de diepe plassen. Gelukkig lette de chauffeur hier meer op de weg dan zijn telefoon dus ging het allemaal goed.

Nu zijn we aangekomen in Raglan, vanmiddag hebben we een wandeling gemaakt en net nog een quiz gespeeld met alle mensen hier. Deze nieuwe groep is even wennen, maar ook leuk! We maken er wat van de laatste dagen :)

Xxx

• 11 Maart 2017 - 14:04

Sharon:

Super leuk weer Kay! Weer totaal anders met al die regen, maar des te beter voelt het als de zon weer schijnt :D

• 11 Maart 2017 - 16:45

Arjan:

Up's en down's, zo gaat het leven ook in NZ. Toch maak je zo een hoop mee en leer je jezelf, je vriendin en anderen steeds beter kennen.Leuk om te horend at jullie je overal doorheen slaan en toch de humor bewaren. Hoop en verwacht dat jullie nog een leuke, laatste week zullen hebben in NZ. Tot horens! xxxxx

• 11 Maart 2017 - 19:55

Gerda:

Sterke meiden zijn jullie.Regen zijn jullie in Ned. ook gewend
    leuke verslagen van jou en Leonie.Laatste week in NZ. Veel plezier en zonnige dagen.
    Liefs