Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

23 Maart 2017 | Thailand, Chiang Mai

Tja, we moeten weer even een blog schrijven. En deze zal niet zo lang zijn. Dit omdat we simpelweg niet zoveel doen deze dagen. We komen echt een beetje tot rust en kunnen acclimatiseren hier in Thailand.

De nachttrein van Thailand naar Chiang Mai was een leuke ervaring. We vertrokken om 6 uur in de avond en kwamen om 7 uur in de morgen weer aan. We gingen meteen opzoek naar een hostel en kwamen uit bij een Guest House in het oude centrum can CM. Een heerlijk rustig hostel met een zwembad en eigen kamer en badkamer. Super relaxed. We liepen wat rond door de stad en zo kom je elke keer weer nieuwe dingen tegen. In een verscholen ministraatje bleek ineens een grote overdekte markt te zijn en er is ook hier heel veel streetfood en massagetentjes zitten op elke straathoek. Omdat het hier zo goedkoop is 'moeten' we steeds ergens eten. Wat een straf haha. We eten daardoor wel veel rijst en noodles, maar dat hoort erbij ;).

De dag erna hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar Grand Canyon geweest. Een super mooi waterpark waar we even af konden koelen. Op weg daar naartoe zijn we werden we aangehouden door de politie. Om een of andere vage reden moesten we beide 400 Baht (10 euro) betalen voordat we weer door mochten. Dat is weer een nadeel aan Azië. Je weet dat je opgelicht wordt, maar je kunt er niets tegen doen. Er werden dan ook alleen toeristen op scooters en motors aangehouden.

Bij de Grand Canyon kwamen we een groepje Nederlanders tegen. Met hen zijn we teruggereden, hebben we gegeten en zijn we in de avond naar een cabaret show geweest. Een show verzorgd door ladyboys, super grappig hoe zij dansen en ook echt op vrouwen lijken.
Daarna hebben we nog een drankje gedaan in de stad, maar het nachtleven eindigt hier om 12 uur ongeveer.
Onderweg naar huis zagen we enorm veel ongedierte. De kakkerlakken en ratten vlogen je om de oren. Nog best gevaarlijk, want als je op een kakkerlak staat heb je de kans dat je de eitjes meeneemt onder je schoen en de volgende ochtend een plaag kakkerlakken op je kamer hebt.
We lagen dus best vroeg in bed. In onze kingsize bedroom met regendouche en super zacht matrassen. Een hele chille nacht.

Vandaag (donderdag) zijn we geswitcht naar het hostel waar de Nederlanders ook in zitten en hebben we de dag vooral doorgebracht aan het zwembad. Vanmiddag hebben we nog wel door het stadje gelopen en zijn we naar een paar tempels geweest. Heerlijk om even niets te hoeven doen en geen haast te hebben.

Morgen willen we een kookcursus gaan doen en ook willen we nog naar een olifantencentrum. Niet een waar je erop mag rijden hoor, 1 waar we ze alleen maar mogen voeren en wassen ;)

Keep you posted! Xx

• 23 Maart 2017 - 17:21

Laura:

Heerlijk hoor ff relaxen, veel plezier met komen!

• 23 Maart 2017 - 17:21

Laura:

Koken sorry

• 23 Maart 2017 - 18:52

Eldert:

Ik denk dat je de boete heb gekregen omdat je geen helm droeg. Soms hebben ze een aanval om iedereen daarvoor een boete geven. Vooral de toeristen.

• 25 Maart 2017 - 17:34

Oma:

Even een dagje niks doen is heel goed voor jullie.Leuk zo'n kookcursus .Kakkerlakken minder leuk.veel plezier en liefs

• 25 Maart 2017 - 19:17

Erik:

Wat een belevenissen! Blijf genieten (en in restaurants eten).