Life in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu Life in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu

Life in Pai

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

01 April 2017 | Thailand, Chiang Mai

De laatste dag in Chiang Mai hadden we een kookcursus. We gingen eerst naar de markt om de producten waarmee we zouden gaan koken te zien, proeven en ruiken. Zo hebben ze hier wel 3 soorten basilicum, 4 soorten gember en gebruiken ze veel specerijen die wij in NL niet kennen. Daarna gingen we door naar het kookstudiootje. We waren met een groep van ongeveer 20 man. Vooraf mocht je op een papiertje aangeven wat je maken. Ik ging voor een fried rice met cashew nuts, een groene curry met kip, spring rolls en een kokossoepje met vis. Het was ontzettend veel eten en zoo lekker! We hebben nu ook alweer een paar diners staan waarbij we dit ook mogen maken als we weer terug zijn. Gelukkig kreeg je ook een kookboekje dus kunnen we de recepten nog eens erbij pakken. ;)

De volgende morgen vertrokken we naar Pai. Het was een busrit van ongeveer 3,5 uur door de bergen. Van te voren was ik een beetje bang gemaakt door de verhalen van anderen over reisziekte, maar dat viel gelukkig alles mee. Ik was dan ook wel goed voorbereid met pilletjes en armbandjes.
In Pai aangekomen zagen we dat het een heel leuk dorpje is, met een bruisend centrum. We liepen naar ons hostel dat iets buiten het centrum lag en kwamen aan bij onze boomhut. We lagen letterlijk in een bamboo hut zonder ramen of deuren. Gewoon lekker in de buitenluchtmet alleen een dak boven ons hoofd. Gelukkig kreeg je wel een klamboe, anders werd je helemaal lek geprikt daar! Het was al middag en nadat we onze spullen hadden weggelegd liepen we terug naar het centrum. Hier huurden we scooters voor de komende 3 dagen en gingen we wat eten. Uiteindelijk belandden we in een soort kroegentocht. Je had er allemaal tentjes die tot een bepaalde tijd leuk zijn en dan vertrek je weer naar de volgende.

De volgende ochtend werden we met een lichte kater wakker en besloten we om niet te veel te doen. Het was een warme dag en we reden wat rond op de scooter. Smiddags gingen we nog even naar het zwembad en savonds deden we wat rustiger aan. Want morgen gaan we naar de olifanten!

We reden op de scooters achter de auto aan naar het park. Een mooie rit van ongeveer een half uurtje. Onderweg spotte ik zelfs al een olifantje! We kwamen aan en kregen een uitleg over het park. Dit park vangt olifanten op uit een omgeving waar ze mishandeld werden. Dan vooral mishandeling door alle olifantentours en ritjes die aangeboden worden. Hier konden we de olifanten dan ook alleen 'maar' voeren en wassen. We liepen door een riviertje opzoek naar de olifantjes. Al vrij snel troffen we moeder en dochter aan, beide zwanger. 1 was al 27 maanden zwanger, de andere 17 maanden. Het is gewoonlijk voor een olifant om ongeveer 21 maanden zwanger te zijn, je kanje dus wel voorstellen hoe immens dik ze was. We voerden ze pompoen en konden met ze op de foto, we hebben dan ook hele fotoshoots gedaan daar haha. Later gingen we met ze de rivier in en konden we ze wassen.
We sloten de middag af met het planten van een boompje, ze willen hier namelijk weer zoveel mogelijk bos maken voor de olifanten.

De volgende dag zijn we naar de grote witte Buddha op de berg geweest en zijn we naar de hotsprings gereden. De Buddha was best een heftige klim zo op het heetst van de dag, dus we konden wel wat afkoeling gebruiken.
De weg naar de hotsprings was ontzettend mooi, het werd alsmaar groener om ons heen zo door de bergen. Toen we bij de hotsprings aankwamen zagen we daar helaas wel de andere kant van dit droge seizoen. Op veel plekken rond de hotsprings waren kleine bosbrandjes ontstaan. Gelukkig was het nog wel veilig om de hotsprings in te gaan dus dat deden we dan ook maar. Heel gek hoe er midden in het bos ineens een klein meertje is met warm water.

Helaas zat na deze dag ons avontuur in Pai er alweer op. Nu door naar Chiang Rai!

• 01 April 2017 - 12:21

Arjan:

Leuk meiden, jullie maken wat mee!
    De

• 01 April 2017 - 16:12

Laura:

Wat mooi dat ze deze olifanten opvangen!

• 01 April 2017 - 20:00

Oma:

Wat leuk allemaal.Als je terug komt kom je dan koken? Lijkt me wel wat fried Rice met cashew nuts.Veel plezier hoor!!!!