We hebben er gezelschap bij! - Reisverslag uit Taree, Australië van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu We hebben er gezelschap bij! - Reisverslag uit Taree, Australië van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu

We hebben er gezelschap bij!

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

11 Februari 2017 | Australië, Taree

Woensdag was weer een dagje Sydney. We hebben The Harbour Bridge over gelopen en zijn met de Ferry weer terug naar The Opera House gegaan. Daarna geluncht op een pleintje waar alle zakenlui luncht dus we vielen daar nogal op en buiten de boot. Het werd al snel veel te warm om in de stad rond te lopen en dus zijn we smiddags op het strand gaan liggen bij onze camper.

Die avond gingen we uit in Sydney. We hadden een leuk adresje gekregen dus gingen we daar naartoe. Het was een plek met heel veel backpackers, maar ook locals. Super leuk avond gehad.
Die avond hebben we ook Willemijn en Luka ontmoet. Willemijn zal de komende dagen met ons mee rijden richting Brisbane. Luka is hier al 7 maanden samen met haar vriend en werkt hier ook. Zij weet dus al veel leuke plekjes etc., handig!

De volgende ochtend hadden we om half 11 afgesproken, dat was wel even lastig na al die wijntjes haha.
Met zn 4e hebben we een deel van de Bondi Beach Walk gedaan. Wat was dat mooi! Bij een kleiner strandje even gezwommen tussen alle surfers. Daarna gingen we door naar Blue Mountains. Luka besloot spontaan om een nachtje bij ons te blijven, gezellig! We kwamen op een camping en ja hoor, Nederlanders naast ons. Die kom je ook overal tegen ;). We gingen eten bij de zonsondergang en omdat dat zo mooi was, besloten ook maar meteen de wekker te zetten voor de zonsopgang.

Willemijn en Luka sliepen in een tentje naast onze camper. De wekker ging om 6 uur en om kwart over 6 liepen we naar een prachtig uitkijkpunt waar we de zon op zagen komen. Yesss het was eindelijk gelukt om een goede zonsopgang te zien!
Vanaf hier konden we ook al de Three Sisters zien. 3 soort rotsen die door de erosie zo afgesleten waren. Er zit een verhaal achter dat een koning van de locale Aboriginals zijn dochters wilde beschermen tegen het kwaad(lees mannen) en ze dus in steen veranderden. Helaas verloor hij zijn krachten en bleven zijn dochters voor altijd vast zitten in die rotsen. Arme zusjes...

Na een ontbijtje hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar Echo Point gereden, vlakbij onze slaapplaats. Een heeeel mooi punt waar je kilometers ver kon kijken over Blue Mountains. Met een koffie en doughnut genoten we van ons uitzicht. Hierbij zagen we ook de Three Sisters nog beter.
Met een wandeling kon je er zelfs naar toe lopen en dat hebben we dus ook gedaan. Via smalle trappetjes kwamen we er. Best eng om op zo'n bruggetje meters hoog te staan maar het was het zeker waard. We liepen door de bergen terug naar onze auto en moesten helaas afscheid nemen van Luka. Zij ging weer terug naar Sydney.

Met zn 3e gingen we verder met maar 1 doel, we moeten zwemmen! Het was 35 graden en bloedheet in onze auto dus reden we in een kleine 2 uurtjes door richting Gosford. Bij onze 1e optie voor een slaapplaats konden we helaas niet het water in dus moesten we toch even door.
We kwamen door een tip van een local bij Umina Beach. Een super leuk onontdekt plekje. We lagen er met misschien nog 20 anderen.
We besloten eerst maar af te koelen en ons later zorgen te maken over een slaapplaats. Ondertussen hebben Leo en ik een flinke pot met factor 50 zonnebrand want de dagen ervoor zijn we best wel verbrand, oeps.

Na te hebben gezwommen en gechillt zijn we opweg gegaan naar een kampeerplaats. Het was zo'n 20 minuutjes rijden, wat voor ons nu lijkt als 5 omdat we zulke grote afstanden af leggen! Ik denk dat we inmiddels zo'n 2000 kilometer hebben afgelegd.
We kwamen op een super mooie plek waar de plekjes voor de tenten goed geprepareerd waren, er brandschone BBQ's stonden, schone toiletten waren en zelfs een douche. En ons geluk kon niet op toen we door een paadje liepen van ongeveer een meter of 20 en we toen op het strand uitkwamen. Beter dan dit kon het niet worden. We kookten op de BBQ'S en gingen daarna snel weer het strand op met een fles wijn. We zaten daar tot een uur of 10 lekker te kletsen tussen alle nachtvissers. Overigens hadden de muggen ons ook ontdekt, want we zijn alle drie helemaal lek gestoken.

Vandaag (zaterdag) zijn we naar Newcastle geweest, lijkt voor jullie misschien weer wat dichterbij, maar hier hebben veel steden of dorpjes dezelfde naam als een Engelse. Hier hebben we wederom verkoeling gezocht op het strand, want vandaag was het 41 graden. Dit weekend is het warmste weekend sinds tijden en dus wordt er ook overal gewaarschuwd voor bosbranden.

Vanavond slapen we op een groot terrein bij een tankstation. Je hebt er ook een douche en toilet en zelfs wifi van de MacDonalds dus hier staan we goed.
Morgen weer vroeg op pad richting Byron Bay en dan wordt het 44 graden..

Keep you posted.

Liefs, Kay

• 11 Februari 2017 - 12:23

Arjan:

Wat een leuke momenten maken jullie mee! Leuk gezelschap en mooie plekjes!
    Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Xx

• 11 Februari 2017 - 14:16

Zeepjes:

Super verhalen, heerlijk krijg ook weer zin.

• 11 Februari 2017 - 15:52

Oma Gerda:

nou jullie genieten wel heel fijn hoor.De muggen zijn vervelend maar daar doe je niks aan.
    Liefs

• 12 Februari 2017 - 20:22

Tanja:

Echt super leuke verhalen! Veel plezier! Liefs van ons alle vier

• 13 Februari 2017 - 20:53

Hp Muller:

Hoop Julie Beiden Je hebben al een mooi stuck getoert,maar het is nog een ritje maar het vliegfeld we Zijn op de hogtie met de fotos de groedjes. Op Oma