De laatste dagen in onze campervan! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu De laatste dagen in onze campervan! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in onze campervan!

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

20 Februari 2017 | Australië, Brisbane

De laatste dagen in onze campervan zijn aangebroken en ik moet zeggen dat ik het niet heel erg vind. We hebben super gave dingen gezien onderweg en we kunnen nu allebei echt wel goed rijden, maar ik vind het toch ook wel fijn om straks weer iets meer ruimte te hebben en niet mezelf af hoeven te vragen of deze slaapplaats wel safe is.

We hebben een paar dagen geleden namelijk best een rotnacht gehad. We stonden op een parkeerplaats bij een tankstation met McDonalds erbij. Het leek allemaal super chill. Toen we wilde slapen konden we dat niet echt door de draaiende motor van een vrachtwagen (voor de airco?) En daar kwam bij dat er een aantal pubers de campeerders een beetje lastig vielen door met stenen te gooien. Het was al met al geen fijn nacht, maar goed die horen er nu eenmaal bij.
Na onze lastige nacht gingen we opweg naar Coffs Harbour. Daar stuitte we op een leuke markt met eten, massages en entertainment. Het was wat bewolkt en we besloten na een paar uur door te rijden richting Red Rock.

Wat was dat een goede keuze! Red Rock is zoooo ontzettend mooi en niet zo druk. We lagen er onder de bomen in de schaduw en vermaakten ons prima. We hebben zelfs een beetje slaap inhgehaald. Rond 6 uur reden we daar weer weg om naar Yamba te gaan, een niet zo toeristische surfersdorpje. We stonden er op een camping dus we hadden een goede nachtrust.

Yamba, wat ben je mooi en leuk! Een echt surfersdorp dat bekent staat door mr. Billabong. Australisch beste surfer die inmiddels een huisje van 12 miljoen heeft staan in Angourie, een naastgelegen dorp. We hebben een wandeling gemaakt vanaf Spooky Beach naar Augorie Beach. Een tocht langs het strand en over de rotsen. Het was wat bewolkt die dag, maar daardoor niet minder warm. Bij Augorie Beach lagen zo'n 15 surfers in het water om de wilde golven te trotseren. Altijd leuk om te zien hoe zij bezig zijn.

Die middag gingen we op weg naar Byron Bay, het allerbekendste surf/hippie dorp met name onder de toeristen. Hier hebben we die avond Willemijns verjaardag gevierd!
Tijdens het eten zaten naast ons drie duitse jongens en we raakten aan de praat. Ze deden mee met kaartspellen en we hadden ze overgehaald om ook mee uit te gaan. Met zn 6e liepen we naar het dorp opweg naar Cheaky Moneys. Een foute kroeg dat een beetje aanvoelt met als de bubbels in Amsterdam. Je had er niet echt een dansvloer, maar meer een soort picknicktafels waar je op kon dansen. Gevolg was wel dat wij alledrie van het bankje af zijn gevallen en nu een blauwe knie hebben.

De volgende ochtend gingen we naar het Byron Bay Lighthouse, het meest oostelijke puntje van Australië. Daarna hebben we nog een paar uur door het dorpje zelf gelopen. Zoveel leuke surfwinkeltjes en koffietentjes. Tijdens de lunch kregen we nog gezelschap van een leguaan. Het was weer zo warm dat we verkoeling wilde zoeken aan het strand bij Coolangutta. We lagen er bijna alleen en ook daar waren weer surfers en bodyboarders. Rond 6 uur vertrokken we naar Gold Coast. We vonden een plekje op een super mooie camping tussen Miami en Surfers Paradise. We vielen om 10 uur als een blok in slaap en dat hadden we wel nodig.

De volgende morgen hebben we afscheid genomen van Willemijn. Zij zal in Surfers Paradise opzoek gaan naar werk voor de komende weken. Leo en ik hadden als plan om te gaan surfen, maar helaas de zee was te ruig dus de meeste stranden waren gesloten. We kwamen bij toeval een reisbureau tegen en besloten wat meer informatie te vragen over Fraser Island. Uiteindelijk hebben we daar een uur of 3 gezeten en zijn we een maandsalaris armer. Niet alleen Fraser Island is geboekt, ook meteen ons vervoer, verblijf en een aantal activiteiten voor Nieuw Zeeland.

Die avond gingen we de stad in voor een drankje. Het zou niet veel worden aangezien we ook nog naar een overnachtingsplaats moesten rijden. We belanden in een kroegentocht en zagen meteen wat 'gewoon' is in Surfers Paradise. Bedden op de dansvloer, barpersoneel in lingerie en mega grote en jaloersmakende toiletten. Wat een rare clubs had je hier haha. Wild werd de avond niet, we lagen rond half 12 namelijk in bed op wederom een rustplaats aan het strand. We moesten daar wel even goed oppassen aangezien er een boa constrictor gezien was.

De volgende dag begonnen we de dag weer bij het reisbureau. Zij kregen nog wat geld van ons (daglimieten waren gister immers bereikt) en wij kregen nog de tickets. Daarna gingen we richting Tamborine Mountain. Je kon daar wijn proeven en we zijn naar de Curtis Falls gelopen, de enige waterval in Australië die nooit droog staat en je van onder kan bekijken. Die avond stonden we net voorbij Brisbane op een rest area met nog zo'n 10 andere campers om ons laatste nachtje in onze hippiecamper door te brengen. Vrijdag rijden we richting Rainbow Beach en zullen we daar in het hostel overnachten om de volgende 2 dagen naar Fraser Island te gaan. Zin an!

• 20 Februari 2017 - 17:22

Arjan:

Meiden wat een belevenissen! Maar het gaat jullie goed af zo te lezen.