Hallo Azië, hallo Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu Hallo Azië, hallo Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kaylee Ruizendaal - WaarBenJij.nu

Hallo Azië, hallo Thailand

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

23 Maart 2017 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we dan, in Bangkok. We kwamen het einde van de middag aan en het was wel een hele overgang. Het klimaat, de cultuur en de omgeving. In geen enkel opzicht ook maar een beetje vergelijkbaar met Australië of Nieuw Zeeland. Het begon al bij de taxi naar het hostel. Je moet hier overal over onderhandelen. Ookal heb je al 10x gezegd dat je op de meter wil rijden, toch blijven ze proberen om een prijs met je af te spreken.
En dan de chaos in de stad, overal scooters, tuk tuks, taxi's en autos. Dat het allemaal goed gaat is een wonder.
Opweg naar de stad viel het ons ook al op dat het land nog steeds in rouw is om de koning die in oktober is overleden. Over gedenkposters, kleine altaars en zwarte linten.

We werden afgezet bij Khao San Road. Dit is de straat waar alle backpackers zitten en dus leek dat ons een leuke plek. We liepen door de drukke straat opzoek naar een hostel voor de komende twee dagen. Uiteindelijk zijn we in een zijstraatje uitgekomen en daar hebben we voor €7,50 per persoon per nacht een private room met badkamer geboekt. Kijk, aan deze prijzen kunnen we wel snel wennen.
We besloten nog even de straat op te gaan om wat kleins te eten ookal konden we onze ogen bijna niet openhouden van de moeheid. Om 9 uur lagen we dan ook in bed om wat slaap in te halen.
Helaas hebben we beide niet geweldig geslapen omdat de bedden nogal hard waren, maar doordat je zo moe bent val je uiteindelijk wel in slaap.

De volgende ochtend gingen we ergens ontbijten en daar hebben we meteen de eerste 'ladyboy' gespot. Hij/zij bediende ons en uiteindelijk verraade het mini snorretje dat dit toch geen vrouw was.
We deden de rest van de ochtend rustig aan. Ik ging voor een manicure en pedicure en leo voor een gezichtsbehandeling en manicure. Ik denk dat we dat nog heel vaak zullen doen hier, het is zo goedkoop!
Voor de middag hadden we een fietstour geboekt. Dit had de Nederlander Co van Kessel opgezet en de meeste mensen die deze tour gingen doen waren dan ook Nederlanders.
We fietsen door Chinatown, over de markten en langs tempels. Een super leuke tour die ook nog eens goed verzorgd was met eten en drinken. Echt een aanrader!
Bij deze tour hadden we een aantal Nederlanders ontmoet en we besloten met z'n allen wat te gaan eten. Uiteindelijk hebben we de rest van de avond ook nog met ze doorgebracht. Op Khao San Road gaan alle winkeltjes rond 11 uur dicht en dan gaat de muziek bij alle barren hard aan. Het eindigt in 1 groot straatfeest met allerlei verschillende muziek door elkaar, super leuk!

Over het algemeen moet ik nog wel wennen aan het leven hier in Azie. Overal ligt afval, soms stinkt het op straat, het is ontzettend druk, veel Thai spreken geen of slecht Engels en over elk ding wat je koopt moet je onderhandelen. Zo'n contrast met Nieuw Zeeland waar al het afval gescheiden wordt, er soms geen kip loopt, de prijzen hoog maar wel duidelijk zijn en het heel schoon is. Maar zo heeft elk land ook zijn charmes. Het hoort er een beetje bij in Azie denk ik en de extreme drukte en viezigheid van de hoofdstad zullen we nu achterlaten.
Op het moment van schrijven zitten we in de nachttrein naar Chiang Mai, het noorden van Thailand.

Vanaf daar komt weer een volgende update xx